Înapoi

Întrebări frecvente

Da, în conformitate cu HCGMB 124/2008, parcarea de reședință se acordă numai persoanelor fizice îndreptățite.

Atribuirea locurilor în parcările de pe raza Sectorului 6 al Municipiului București se va face de către Administrația Comerciala Sector 6 – Serviciul Parcări în baza solicitărilor înregistrate, în limita locurilor disponibile.

Solicitările pentru atribuirea locurilor de parcare se transmit electronic prin intermediul platformei on-line disponibilă pe site-ul Administrației Comerciale Sector 6.

În cazul cetățenilor care nu dețin mijloacele tehnice necesare accesării platformei online sau care întâmpină dificultăți pe parcursul procesului de transmitere electronică a solicitărilor, îndeosebi persoane vârstnice, transmiterea se va efectua tot prin intermediul platformei online, dar la sediul Administratiei Comerciale Sector 6, Serviciul Parcari, cu sprijinul reprezentanților instituției.

  1. Nu se poate aloca mai mult de un loc de parcare pentru fiecare apartament dintr-o cladire de locuinte colective sau semicolective sau pentru fiecare cladire de locuinta unifamiliala amplasata pe lor individual;
  2. Se pot atribui numai persoanelor fizice;
  3. Se pot atribui locuri de parcare numai pentru autoturismele din categoria M1, cu cel puțin 4 roți și o viteză maximă constructivă mai mare de 25 km/h, conceput și construit pentru transportul de pasageri și care are, în afara locului conducătorului, cel mult 8 locuri șezând, așa cum este definit și în Anexa Ordinului 2224/2020 pentru aprobarea Reglementărilor privind omologarea de tip și eliberarea cărții de identitate a vehiculelor rutiere, precum și omologarea de tip a produselor utilizate la acestea - RNTR 2, cu modificările și completările ulterioare;
  4. Se pot atribui numai persoanelor fizice care fac dovada că au domiciliul stabil într-un imobil aferent parcajului respectiv și care detin sau utilizeaza un autoturism înmatriculat în Municipiul București;
  5. Se pot atribui locuri de parcare situate in parcaje aflate la maximum 30 de metri de oricare front al clădirii de domiciliu;
  6. Se pot atribui locuri de parcare numai pentru autoturismele care nu au fost încă utilizate pentru un loc de parcare atribuit deja;
    1. parcarea se acordă pentru autoturismele aflate în proprietate personală;
    2. parcarea se acordă pentru autoturismele utilizate de o persoana fizică în baza unor contracte de leasing financiar;
    3. parcarea se acordă pentru autoturismele utilizate în baza unor contracte de comodat autentificate notarial sau incheiate cu data certa in fata unui notar;
  7. Se pot atribui numai persoanelor care nu figurează cu debite restante către bugetul local al Sectorului 6 al Municipiului București;
  8. Autoturismul care figurează pe contractul de utilizare al locului de parcare, al autoturismului secundar si al autoturismului de ocazie trebuie să aibă inspecția tehnică periodică valabilă (copie talon cu viza ITP);
  9. Autoturismul care figurează pe contractul de utilizare al locului de parcare, al autoturismului secundar si al autoturismului de ocazie trebuie să aibă asigurarea obligatorie de Răspundere Civilă Auto (RCA) valabilă;
  10. Se pot atribui cetățenilor străini sau cu dublă cetățenie, ce au autoturismul înmatriculat în Municipiul București si au certificat de inregistrare, permis de ședere sau carte de ședere

Pasul 1.  Accesează platforma online  parcari.adps6.ro.

Pasul 2.  Introdu în câmpurile specificate datele de localizare, respectiv:

  • Adresă: stradă, număr poștal, număr imobil, apartament;

În momentul introducerii acestor date, se vor selecta automat toate locurile disponibile din jurul imobilului tău, ele putând fi deselectate individual daca se dorește un loc anume.

Pasul 3. Introdu datele personale: nume, prenume, CNP, adresă de e-mail, număr de telefon, numărul de înmatriculare al mașinii, marca autoturismului, seria de sasiu, valabilitatea ITP-ului și RCA-ului, plus observații, dacă este cazul.

Pasul 4. Încarcă documentele solicitate (scanate sau fotografiate):

  • CI/BI
  • Certificat de înmatriculare
  • Contract de comodat (dacă este cazul)
  • Certificat de încadrare în grad de handicap (dacă este cazul)+legitimatia card
  • Asigurare auto obligatorie valabilă (RCA)
  • Certificat de căsătorie, în cazul în care autoturismul este pe numele soțului/soției.
  • Dovada ca beneficiat de garaj amplasat pe domeniul public( daca este cazul)

Pasul 5. Trimite solicitarea, iar apoi, vei primi un mesaj de confirmare și un număr intern al solicitării.

Pasul 6. Daca cererea depusa are toate documentele complete si solicitantul indeplineste conditiile cumulative, cererea va fi validata si vei primi prin email un numar de inregistrare pe care il veti regasi pe parcari.adps6.ro/transparenta decizionala.

În platforma parcari.adps6.ro, vei găsi și un tutorial video.

Solicitarile in asteptare nu sunt expres facute pentru un anume loc. În cazul acesta, la momentul respectiv, nu au existat locuri disponibile in parcaje aflate pe o rază de 30 m față de imobil. Sistemul informatic a detectat acest lucru, a informat printr-un e-mail privind stadiul cererii și a permis să se depună o solicitare în așteptare, tocmai pentru a exista o evidență.

Cel care depune cererea de parcare primeste dupa validare un e-mail prin care i se indică numărul de înregistrare al solicitării în așteptare pe care îl regăsește pe parcari.adps6.ro/transparenta decizionala.

Sistemul informatic anunță momentul atribuirii unui loc în zona, pe o rază de 30 m față de imobilul declarat în cerere, coroborat și cu ordinea de așteptare pe raza respectivă. În consecință, NU există un termen de soluționare. În funcție de cât de aglomerată este zona sau de dinamica acesteia (sunt zone unde gradul de ocupare este ridicat, iar rata de reziliere este foarte scăzută, dar și zone unde dinamica privind eliberarea locurilor este mare), se poate atribui un loc de parcare într-o zi sau în câteva luni.

De reținut este faptul că solicitările în așteptare nu sunt monitorizate de un factor uman. Sistemul informatic va notifica faptul că a fost alocat un loc, în momentul în care acesta s-a eliberat și de ordinea cronologică a depunerilor solicitărilor în așteptare, iar persoana poate decide dacă îl acceptă sau nu.

În cazul în care persoana respectivă nu va răspunde la notificare în 30 de zile de la data comunicării, nu accepta locul de parcare, nu se prezinta pentru ridicarea contractului, solicitarea inițială se consideră clasată. Pentru a reveni în lista de așteptare se va face o nouă solicitare.

Locul refuzat va fi propus automat următorului solicitant din lista de așteptare.

În cazul în care nu există locuri libere disponibile pe o rază de 30 de metri față de imobilul căutat, sistemul informatic va trimite un mesaj de înștiințare asupra faptului că cererea nu poate fi momentan soluționată, concomitent cu ramanarea în lista de așteptare în cazul eliberării unui loc în zonă.

Numărul cererii poate fi urmărit la secțiunea „Transparență decizională”, iar cand va fi solutionata veti primi email de informare. Pe toata perioada de asteptare, trebuie sa intruniti conditiile cumulative de atribuire.

Cererea nu poate fi transferata la noul domiciliu, aceasta va fi respinsa sau o veti putea sterge prin platforma digitala si veti putea depune o noua cerere pentru un parcaj aferent noi adrese de domiciliu.

Solicitarea va fi procesată de către un operator din cadrul Serviciului Parcări pentru a confirma că fișierele transmise sunt valide, că se pot deschide sau că sunt lizibile sau ca intruneste conditiile cumulative de atribuire al locului de parcare.

Termenul în care se va efectua procesarea documentelor este cuprins între 10 și 30 de zile de la data solicitării.

În termen de 30 zile de la ridicarea contractului se va efectua automat declararea acestuia la Direcția Generală de Impozite și Taxe Locale Sector 6. Nedeclararea acestuia în termenul menționat duce la rezilierea contractului.

După validarea solicitării, vei primi un e-mail prin care se confirmă că documentele au fost procesate și în care se va regăsi numărul de înregistrare alocat (se poate urmări la secțiunea „Transparență decizională”).

În cazul în care există neconcordanțe între informațiile introduse și documentele atașate sau intervin situații neprevăzute, reprezentanții Serviciului Parcări Sector 6 vor respinge solicitarea și te vor informa printr-un e-mail, în care vor preciza motivul ce a stat la baza acestei decizii.

Plata taxei aferente locului de parcare se va face la termenele scadente prevăzute în legislația fiscală astfel:

  • pentru locurile de parcare dobândite în cursul anului respectiv până la data de 24.02, prima plată se va face până la data de 31.03
  • pentru locurile de parcare dobândite în cursul anului respectiv între data de 01.03 și 31.08, prima plată se va face până la data de 30.09.

Neplata la termenele scadente duce la rezilierea contractului.

Reînnoirea contractelor deja existente se face prin plata taxei de parcare la termenul scadent, adică minimum jumătate din valoare acesteia până la data de 31.03, și întrunirea cumulativă a condițiilor de atribuire a locului de parcare stabilite de actele normative în vigoare pe întreaga perioada de derulare a contractului.

În cazul schimbării autoturismului nominalizat în contract, în cazul schimbării datelor de identificare a beneficiarului de contract sau în cazul prelungirii perioadei de valabilitate a contractului de comodat.

Daca Daca ai deja un ecuson QR-code eliberat, atunci nu este nevoie să te prezinți fizic, intruct vei obtine un email in care ti se confirma actualizarea cu succes al contractului, iar ecusonul se va actualiza automat cu noile date.

Persoanele cu dizabilități vor avea prioritate la atribuirea unui loc de parcare, în limita locurilor existente. În vederea depunerii cererii se vor urma aceeași pași pentru solicitarea unui loc parcare, dar se vor încărca suplimentar și documentele care atestă, după caz, dizabilitatea sau statutul de asistenta persona/însoțitor legal/reprezentant legal al persoanei cu dizabilitate.

În cazul în care în zona imobilului nu există locuri disponibile, AC Sector 6 va analiza solicitarea va demara procedura de obținerea a unui aviz favorabil pentru înființarea unui loc de parcare cât mai apropiat de accesul în imobilul respectiv.

Pentru anumite situații AC Sector 6 va înainta Comisiei Tehnice de Circulație de la nivelul Primăriei Capitalei o solicitare expresă de înființare a respectivului loc de parcare și după obținerea avizelor va proceda la marcarea locului respectiv atât pe orizontală, cât și pe verticală, conform normelor în vigoare.

QR code-ul de parcare de reședință trebuie expus la loc vizibil, recomandabil in afara zonei de acțiune a ștergătoarelor de parbriz, pentru identificare cu ușurința, în caz de control. QR code conține date securizate.

În cazul pierderii/deteriorării QR code-ului de parcare, procesul de reemitere se va tarifa cu suma de 25 lei/reemitere. Suma se poate achita la casieria Administrației Comerciale Sector 6, cu sediu în Șos. Virtuții, nr 148, etaj 1. Ecusonul se va elibera pe loc.

Pot înregistra pe platforma parcari.adps6.ro, la secțiunea Mașina secundara, acel autoturism utilizat alternativ. Autoturismul trebuie sa fie înmatriculat pe raza Municipiului București, trebuie sa aibă ITP si RCA valabil. Daca nu este auto proprietate personala, acesta poate fi înregistrat ca mașina secundara daca este utilizat in baza unui contract de comodat auto autentificat la notar sau încheiat cu data certa in fata unui notar.

Veți putea parca pe locul dvs. după ce îl veți înregistra pe platforma digitală la secțiunea Mașina de ocazie, anterior utilizării locului de parcare. Nu trebuie să fie înmatriculat pe raza Municipiului București. Perioada de folosire al acelui autoturism nu poate depăși 60 de zile cumulate pe parcursul unui an și nu poate fi formată din mai mult de 5 cereri.

Situațiile care conduc la rezilierea de drept a contractului de închiriere a unui loc de parcare de reședință sunt:

    1. Depășirea termenului de achitare a taxei de parcare;
    2. Neachitarea tuturor creanțelor fiscale restante (impozite, taxe, amenzi, penalități și altele asemenea)
    3. Nerespectarea uneia sau mai multor obligații din cele ce urmează:
  • ocuparea locului de parcare indicat în contract;
  • afișarea/transmiterea ecusonului QR-code în alt autoturism decât cele declarat;
  • schimbarea domiciliului titularului contractului de ocupare loc de parcare;
  • transmiterea sau cedarea unor terţe persoane locul de parcare, în caz contrar fiind direct răspunzător civil sau penal, iar contractul de ocupareal locului de parcare de reședință devine nul de drept;
  • să execute lucrări de reparaţii sau întrețineri auto pe locul de parcare, inclusiv spălarea/curățarea acestora;
  • eliberarea necondiționată a locului de parcare în situaţia efectuării unor lucrări edilitare care necesită ocuparea spaţiului de parcare sau dacă locului i s-a atribuit o altă destinaţie;
  • netransmiterea electronic, prin intermediul platformei on-line la sectiunea parcari.adps6.ro/actualizare date contract, în termen de 90 zile, a oricărei modificări survenite privind schimbarea autoturismului;
  • prezentarea necondiționată a tuturor documentelor necesare persoanelor care se ocupă de controlul parcărilor;
  • asumarea răspunderii pentru toate stricăciunile cauzate dotărilor şi instalaţiilor parcării, ca urmare a unor manevre greşite sau a nerespectării semnalizării rutiere sau a normelor de utilizare a parcării;
  • deținerea unei inspecției tehnice periodice (ITP) valabile și a unei asigurări obligatorii de Răspundere Civilă Auto (RCA) valabile.

În cazul în care ai înstrăinat imobilul în temeiul căruia ai obținut locul de parcare, contractul va înceta de drept, noul proprietar nu poate prelua locul de parcare, acesta urmând a se redistribui.

Dreptul de utilizare al locului de parcare nu poate fi transmis către noul proprietar.

În cazul în care ai înstrăinat autoturismul în temeiul căruia ai obținut locul de parcare, fără să îți cumperi o altă mașină în termen de 90 de zile și să depui, în același termen de 90 de zile, o solicitare de modificare a datelor autoturismului în acest sens, contractul va înceta de drept fara o notificare prealabila.

Schimbarea locurilor de parcare între doi titulari se poate realiza prin prezentarea ambilor la sediul Serviciului Parcări din Șos. Virtuții, nr.148 etaj 1, cu următoarele documente:

  • cărțile de identitate ale ambilor utilizatori care doresc efectuarea schimbului locurilor de parcare de reședință;
  • documentele ambelor autoturisme: certificatele de înmatriculare (din care să reiasă datele de identificare ale autoturismelor și ale proprietarilor acestora), perioada de valabilitate a I.T.P și R.C.A. valabil.

Cedarea unui contract de ocupare a unui loc de parcare de reședință nu se poate face de către terțe persoane care nu au loc de parcare și se face doar daca sunt în parcaje aferente adresei de domiciliu și pentru aceeași categorie de parcaj. Spre exemplu, nu se poate face schimb între un loc de parcare de reședință și un loc în parcare SMART PARKING.

În cazul decesului utilizatorului, pentru a prelua locul de parcare, trebui să te prezinți la sediul Serviciului Parcări cu certificatul de deces, documentul din care rezultă că ai domiciliul la adresa defunctului și dovada că ai dreptul la succesiune, în termen de 90 de zile de la data decesului pentru a solicita locul.

Neprezentarea în termenul prevăzut conduce la încetarea de drept a contractului și redistribuirea locului.

Ocuparea abuzivă a locului de parcare sau blocarea accesului la locul de parcare se poate sancționa cu amendă contravențională. În plus, se poate cere ridicarea mașinii în cauză.

Este interzisă orice operațiune și/sau intervenție asupra locurilor de parcare de reședință, în regie proprie.

Aveți două posibilități: prin platforma digitală parcari.adps6.ro sau la sediul Serviciului Parcări. Sumele achitate anticipat ca taxă de parcare, pot fi recuperate la solicitarea dvs. de la DGITL Sector 6.

Pasul 1. Accesează platforma online parcari.adps6.ro, sectiunea solicitare loc de parcare biciclete.

Pasul 2. Introdu în câmpurile specificate datele de localizare, respectiv:

  • Adresă: stradă, număr poștal, număr imobil, apartament;
  • Alege rastelul de biciclete dorit din afisate ca disponibile;
  • Dacă dorești 2 locuri bifeaza aceasta opțiune;

Pasul 3. Introdu datele personale: nume, prenume, CNP, serie și nr act identitate, adresă de e-mail, număr de telefon.

Pasul 4. Încarcă documentele solicitate (scanate sau fotografiate):

  • CI/BI

Pasul 5. Trimite solicitarea, iar apoi, vei primi un mesaj de confirmare și un număr al solicitării.

Cererea se va face doar pentru un anumit rastel, asta inseamna ca daca depun cerere pe un rastel, nu va fi valabila si pe alt rastel.

Garanția se achită pentru a acoperi eventualele daune create și se poate recupera, după efectuarea rezilierii, printr-o cerere făcută pe adresa contact@acs6.ro sau la sediul nostru din Șos Virtutii 148, etaj 1.

Plata pentru locul de parcare biciclete pe anul 2025 o puteți face fie direct la casieria Administrației Comerciale Sector 6, Șoseaua Virtuții nr. 148, fie prin transfer bancar, cu următoarele coordonate: Cont RO70TREZ70621G335000XXXX, beneficiar Administrația Comercială Sector 6, CUI 44801922. La detalii de plată, treceții numele utilizatorului și rastelul.

De exemplu: ați încheiat contractul în altă perioadă a anului pentru 12 luni. Astfel că acesta poate fi prelungit prin achitarea tarifului, cu cel puțin 30 de zile înainte de expirare. Dacă l-ai semnat pe 1 iulie 2024 este valabil până la 30 iunie 2025 și-l poți prelungi prin efectuarea plății până la 1 iunie 2025.

Înapoi